ESPELEOAVERN

Club d'Espeleologia l'Avern Ontinyent

ACTIVITATS

Cova de l’Escala del Gat. Projecte de catalogació de cavitats d’Ontinyent.

2019-03-21

El diumenge 24 de febrer vam dedicar la jornada a continuar amb el Projecte de catalogació de cavitats d’Ontinyent. En aquesta ocasió, i gracies a la col•laboració del nostre amic Jose Mora “Moreta”, vam poder catalogar una cavitat de les que consideràvem oblidades, la Cova de l’Escala del Gat.

Per pura casualitat, el nostre amic durant una de les seves marxes a peu per la serra, es va trobar amb la cavitat. Informant-nos de seguida de la troballa, vam organitzar la sortida per tal de catalogar-la.

Inicialment, i per les primeres explicacions que ens va fer, pensàvem que la cavitat podria tractar-se de l’Avenc del Gos, cavitat que pareix ser va estar explorada en els anys 50, i de la que tant sols tenim una escarita nota en un antic article. Finalment, i situant correctament la cavitat, es vam adonar que es tractava de la Cova de l’Escala del Gat.

Situada en el barranc que li dona nom, pareix ser que es traca d’una cavitat de poca entitat, però, la notable corrent d’aire que exhala de la seva boca, i una estretor que hi haurà que ser forçada al final de la galeria d’entrada, ens fan pensar en una possible continuació.

Aprofitant la jornada, i després d’haver situat la cavitat amb el G.P.S, vam iniciar una prospecció pels barrancs adjacents. Petits abrics i estretes escletxes van ser revisades, totes amb resultat negatiu. Després d’un parell d’hores de recórrer aquestos paratges ontinyentins vam concloure la jornada.

Des del Club d’Espeleologia l’Avern volem agrair la informació i l’ajuda al nostre amic Jose Mora “Moreta”.

Text i foto de Vicent Sanchis.